2014. június 30., hétfő

Legyen terved!

Ha blogot írsz, és nem csak azért, hogy kiírd magadból azt, ami bánt, akkor legyen terved.



Kezdő bloggerek elkövetik azt a hibát, hogy az első 2-3 bejegyzésben leírnak mindent, amit közölni akarnak.
Ha a vállalkozásod számára készíted a blogot, ülj le, tervezd meg, miről akarsz írni.

Ha szeretnéd oktatni az olvasókat, akkor lépésről-lépésre haladj, vagy vedd ketté a tudnivalókat, és felváltva az alapvető, és a haladóbb ismeretekről írj! Később linkeket is be tudsz építeni a blogbejegyzéseidbe, hogy erről itt is olvashatsz, vagy, hogy a még többet a témában ez a bejegyzés tartalmaz.

Az, hogy miről írsz, lesznek-e a témától eltérő bejegyzések is, hogy az aktuális események mennyire jelennek meg a bejegyzéseidben, rajtad múlik!

Az én tapasztalatom az, hogy nagyon eltérő igények vannak az olvasói oldalon.
Vannak, akik szeretik, ha kis színesek, érdekességek is szerepelnek, mások meg a teljes szakmaiságot követelik meg. Van, aki a hosszabb, van aki a rövidebb bejegyzéseket kedveli. Az egyik szereti, ha mesélnek neki, a másik azt mondja, ne beszélj mellé, nyomasd a tudományt, és kész.

Nem mindegy, hol jelenik meg az írásod. A különböző helyek más-más közönséget tudnak magukénak.
Ha barangolsz az interneten, sok olyan portált találsz, ahol vannak blogok. Minden portálnak megvan a maga célcsoportja. Biztos van olyan, amit szívesen olvasol, másiktól meg menekülsz.

Nem akarok példákat hozni, de vannak olyan oldalak, ahol tőlem lehet bármily magvas tartalom elrejtve, ha a főoldal színeitől sikítófrászt kapok, és az egész oldal egy összedobált információhalmaz számomra. Tudom, hogy ezeket az oldalakat tömegek olvassák, és aki olyan témában írja a blogot, ami illik a környezethez, hatalmas olvasótábort szerez.

Itt ismét a tervezéshez jutunk vissza. Meg kell tervezned azt is, kiknek akarsz írni! Nem mindegy, hogy tinilányok vagy cégvezetők számára írsz. Ezt a kérdést később még kifejtem! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése