2014. június 5., csütörtök

Látogatók, visszafordulás

A látogatók száma mindig érdekli azt, akinek honlapja, blogja van. Ha blogolsz, és nézed a látogatottságot, sokféle adattal találkozol. Ha végignézed az adatokat, rengeteg információval lehetsz gazdagabb.
  
Szeretsz alaposan utána nézni a dolgoknak? Ha igen, akkor valószínűleg elolvastál már egy csomó dolgot arról, hogy a honlapok látogatottsága mit jelent, hogyan értelmezd a számokat, és mikor kell azonnal változtatnod a honlapodon.

Tehát, ha rád ez mind igaz, és kétségbeesetten nézed a statisztikáidat, akkor olvass tovább! Érdemes tovább olvasnod akkor is, ha nem most indítottad a blogot, hanem régebben! J

Honlap, blog, mindkettőre ugyanaz vonatkozik? Hogy a blog is honlap?
Igen is meg, nem is.

Mi különbözteti meg a blogot a „normális” honlaptól?

Például az, hogy más a célja.
A blogban folyamatosan jelennek meg új cikkek, hozzászólások, a blog indításakor nem az volt a cél, hogy azonnal egy minden információval ellátott honlapod legyen.

Ha van például egy céges honlapod, azt akkor teszed láthatóvá mások számára, ha már „kész” van. Azért idézőjelben, mert egy honlap sosincs kész.

Mondjuk úgy inkább, akkor vársz rá látogatókat, ha van rajta elegendő tartalom. Arról, mivel foglalkoztok, milyen áru, szolgáltatás érhető el, ezekről bővebb tájékoztatás is van, elérhetőség, nyitva tartás, és egyebek szerepelnek rajta.

A blog ezzel szemben folyamatosan fejlődik, alakul. Első időben csak 1-2 bejegyzés van rajta, de lehet, hogy egy hónap múlva már 50. Lehet, hogy ekkor magára is hagyod, és éli a saját életét.
A blogot azért indítottad, hogy folyamatosan kommunikálj az olvasókkal, a honlapot meg azért, hogy hírt adj magadról, üzletedről, bemutasd, mivel foglalkozol, és biztosítsd a kétoldalú kommunikációt.

Tehát, elolvastad a sok okos ember írását, megnézted a blogod statisztikáját, és elájultál. Látod, hogy az olvasók több mint 30%-a visszafordul.
Azt olvastad, ez az a pont, ahol kezdheted a föld alá bújást szégyenedben, mert ez rémes, és azonnal alakítsd át a honlapot!
Igen, a honlapot, de nem a blogot!

Ugye, emlékszel, blogon ma 1, holnap 2, egy hónap múlva 15 cikk van. Vannak olyanok, akik időnként ránéznek a blogodra. Elolvassák az új bejegyzést. A régit nem, mert már olvasták. Ezért, olvasás után ki is lépnek. Ha a főoldaladon 10 bejegyzés van, akkor az is lehet, egy látogató több bejegyzést elolvas, és utána kilép. Ez számodra úgy tűnik, belépett, és kilépett. De lehet, elolvasott 5 vagy 10 bejegyzést is.

Hogyan tudod elérni, hogy több cikkedet olvassák el?

Elcsépelt dolgot mondok: érdekes tartalommal.

Ha több bejegyzésedben is szó van egy-egy dologról, akkor nagyobb esély van rá, hogy a kapcsolódó bejegyzéseket is átolvassák.

Azzal is tudsz segíteni, ha a főoldalad nem végtelen hosszúságú, hiszen ebben az esetben akár több hét bejegyzéseit is végig lehet olvasni egy oldalon. Ha 3-5 bejegyzést teszel egy oldalra, akkor nem csak gyorsabban töltődik be a blogod, hanem a statisztikája is jobb lesz. J

Megoldás az is, ha a főoldalon nincs ott az egész bejegyzés, hanem a tovább olvas vagy hasonló nevű gombra kattintva lehet elolvasni azt.


Azt sem szabad elfelejteni, hogy az olvasó egy bizonyos kérdésre keresett választ, és másról nem akart olvasni, tehát ha megtalálta a választ, nem olvasott tovább. Ha a válasz nincs az oldaladon, szintén nem keresgélt tovább.

Ha túl sok téma van a blogon, lehet, ez az oka annak, hogy sokan visszafordulnak. Szűkítsd a témát, vagy ne foglalkozz a visszafordulók arányával. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése