A látogatók száma mindig érdekli azt, akinek honlapja,
blogja van. Ha blogolsz, és nézed a látogatottságot, sokféle adattal
találkozol. Ha végignézed az adatokat, rengeteg információval lehetsz
gazdagabb.
Szeretsz alaposan utána nézni a dolgoknak? Ha igen, akkor
valószínűleg elolvastál már egy csomó dolgot arról, hogy a honlapok
látogatottsága mit jelent, hogyan értelmezd a számokat, és mikor kell azonnal
változtatnod a honlapodon.
Tehát, ha rád ez mind igaz, és kétségbeesetten nézed a
statisztikáidat, akkor olvass tovább! Érdemes tovább olvasnod akkor is, ha nem
most indítottad a blogot, hanem régebben! J
Honlap, blog, mindkettőre ugyanaz vonatkozik? Hogy a blog is
honlap?
Igen is meg, nem is.
Mi különbözteti meg a blogot a „normális” honlaptól?
Például az, hogy más a célja.
A blogban folyamatosan jelennek meg új cikkek,
hozzászólások, a blog indításakor nem az volt a cél, hogy azonnal egy minden
információval ellátott honlapod legyen.
Ha van például egy céges honlapod, azt akkor teszed
láthatóvá mások számára, ha már „kész” van. Azért idézőjelben, mert egy honlap
sosincs kész.
Mondjuk úgy inkább, akkor vársz rá látogatókat, ha van rajta
elegendő tartalom. Arról, mivel foglalkoztok, milyen áru, szolgáltatás érhető
el, ezekről bővebb tájékoztatás is van, elérhetőség, nyitva tartás, és egyebek
szerepelnek rajta.
A blog ezzel szemben folyamatosan fejlődik, alakul. Első
időben csak 1-2 bejegyzés van rajta, de lehet, hogy egy hónap múlva már 50.
Lehet, hogy ekkor magára is hagyod, és éli a saját életét.
A blogot azért indítottad, hogy folyamatosan kommunikálj az
olvasókkal, a honlapot meg azért, hogy hírt adj magadról, üzletedről, bemutasd,
mivel foglalkozol, és biztosítsd a kétoldalú kommunikációt.
Tehát, elolvastad a sok okos ember írását, megnézted a
blogod statisztikáját, és elájultál. Látod, hogy az olvasók több mint 30%-a
visszafordul.
Azt olvastad, ez az a pont, ahol kezdheted a föld alá bújást
szégyenedben, mert ez rémes, és azonnal alakítsd át a honlapot!
Igen, a honlapot, de nem a blogot!
Ugye, emlékszel, blogon ma 1, holnap 2, egy hónap múlva 15
cikk van. Vannak olyanok, akik időnként ránéznek a blogodra. Elolvassák az új
bejegyzést. A régit nem, mert már olvasták. Ezért, olvasás után ki is lépnek.
Ha a főoldaladon 10 bejegyzés van, akkor az is lehet, egy látogató több
bejegyzést elolvas, és utána kilép. Ez számodra úgy tűnik, belépett, és
kilépett. De lehet, elolvasott 5 vagy 10 bejegyzést is.
Hogyan tudod elérni, hogy több cikkedet olvassák el?
Elcsépelt dolgot mondok: érdekes tartalommal.
Ha több bejegyzésedben is szó van egy-egy dologról, akkor
nagyobb esély van rá, hogy a kapcsolódó bejegyzéseket is átolvassák.
Azzal is tudsz segíteni, ha a főoldalad nem végtelen
hosszúságú, hiszen ebben az esetben akár több hét bejegyzéseit is végig lehet
olvasni egy oldalon. Ha 3-5 bejegyzést teszel egy oldalra, akkor nem csak
gyorsabban töltődik be a blogod, hanem a statisztikája is jobb lesz. J
Megoldás az is, ha a főoldalon nincs ott az egész bejegyzés,
hanem a tovább olvas vagy hasonló nevű gombra kattintva lehet elolvasni azt.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy az olvasó egy bizonyos
kérdésre keresett választ, és másról nem akart olvasni, tehát ha megtalálta a
választ, nem olvasott tovább. Ha a válasz nincs az oldaladon, szintén nem
keresgélt tovább.
Ha túl sok téma van a blogon, lehet, ez az oka annak, hogy sokan visszafordulnak. Szűkítsd a témát, vagy ne foglalkozz a visszafordulók arányával. :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése